کتابنوشت

کوتاه نوشتهایی درباره کتابهایی که می خوانم

کتابنوشت

کوتاه نوشتهایی درباره کتابهایی که می خوانم

پرواز شبانه/آنتوان دو سنت اگزوپری/نرگس سنیری/نشر روزگار


 
کتاب پرواز شبانه اثر اگزوپریه که به خاطر تجربیات و مهارتهایی که خود او در خلبانی داشته تاثیر گذاری بالایی داره. این کتاب مثل اثر دیگه اگزوپری( شازده کوچولو) با احساسات فوق العاده عمیقی نوشته شده و به همین علته که بعد از خوندنش آدم رو تا چند هفته به فکر فرو میبره. این کتاب شرح  پروازیه که در طول اون طوفان وحشتناکی رخ میده و دید خلبان و تمام کسانیکه در خانه او و در برج مراقبت نگران اون هستند رو نسبت به زندگی و مرگ تغییر میده و البته نظر خواننده رو هم تا حد زیادی. اتفاقاتی که در طول کتاب می افته باعث میشه خلبان مرگ رو به تسخیر خودش در بیاره و سرانجام با آرامش و دیدگانی باز به سراغ اون بره. مقدمه این کتاب رو آندره ژید نوشته و خود این مقدمه به تنهایی بخش زیبایی از کتاب رو تشکیل میده. من بخشی از اون رو اینجا براتون میذارم :
" من کتاب دو سنت اگزوپری (شازده کوچولو) را دوست دارم اما پرواز شبانه را بیشتر میپسندم. در پست جنوبی خاطرات خلبان که با دقت چشمگیری بیان میشود، با احساسات پنهانی عاشقانه ای مرتبط است که قهرمان را به ما نزدیکتر میکند. ما حس میکنیم که قهرمان چقدر انسانی ، حساس و عاطفی بوده است.  هرچه اگزوپری در این کتاب بازگو میکند، بر اساس تجارب دست اول خود اوست. رویارویی شخصی با خطری مکرر، رنگ وبوی حقیقی و بی مثال به کتابش بخشیده است."
و واقعا هم این کتاب عالیه . پرواز شبانه رو نرگس سنیبری ترجمه کرده و نشر روزگار به چاپ رسونده .

نظرات 4 + ارسال نظر
انسان موجودی 360 درجه شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:06 ب.ظ

افرین به عشق و علاقه ای که در معرفی کتاب دارید

از بودن انسانی مثل شما خدا را باید شکر کرد

خدا بهتون انرژی بده

موفق باشید

ممنون. امیدوارم بتونم معرفی کاملی ارائه بدم

الی جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ب.ظ

خیلی وقته میخوام بخونمش ولی نمیشه.

... سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ق.ظ http://www.boghz18.blogfa.com

سلام
واقعا ممنون میدونین از کی من دارم دنبال یه اثر اگزو ژری غیره شازده کوچولو میگردم
واقعا واقعا ممنون
دیگه ناامید شده بودم فکر میکردم بقیه ی آثارش ترجمه نشدن
اون چندتا کتاب دیگشون هم ترجمه شدن؟

سلام. خواهش میکنم. خیلی خوشحالم که تونستین از این طریق با ترجمه های دیگه آشنا بشین. من فقط ترجمه شازده کوچولو و پرواز شبانه و زمین انسانها رو میشناسم . بقیشو نمیدونم. ولی زمین انسانها یه ترجمه خوب داره که سروش حبیبی ترجمه اش کرده و مال نشر نیلوفرم هست

... سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ب.ظ

بازم سلام
واقعا لطف کردین حتما این ۲تا کتابش رو هم تهیه خواهم کرد
از صمیم قلب ممنون

خواهش می کنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد